» » Звернення громадян до державних органів під час карантину

Звернення громадян до державних органів під час карантину

Похід у державні органи, які щоденно обслуговують громадян, створює зайвий ризик поширення коронавірусної інфекції Covid-19. Тому державні органи та інші надавачі послуг рекомендують без нагальної потреби не звертатися до державних органів на особистий прийом,  запроваджують новий режим роботи та рекомендують громадянам  отримувати послуги через мережу Інтернет з використанням веб-порталів установ та організацій.  Усі установи і організації державної форми власності мають електроні адреси, офіційні сторінки які надають можливість реалізувати своє право на звернення та  отримання інформації, щодо способів та методів подачі звернення та отримання послуги.

Однак не всі питання можливо вирішити з використанням он-лайн сервісів та і не усі мають технічну можливість.

Основний документ, що регулює порядок звернення осіб до органів державної влади та інших організацій є Закон України «Про звернення громадян». На даний час зміни до даного нормативного акту не вносились тому і загальний порядок не змінено. Звернення може бути усним чи письмовим.

Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні “гарячі лінії”, які реєструються уповноваженою особою і на які надається уста або письмова відповідь.

Постановою КМУ №211 від 11.03.2020 року «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (із змінами) визначено  перелік адміністративних послуг, які надаються через ЦНАП під час карантину, а саме:

  • оформлення паспорта громадянина України;
  • вклеювання фотокартки до паспорта при досягненні 25 чи 45 років;
  • комплексна послуга єМалятко для батьків новонароджених;
  • видача дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, параметри яких перевищують нормативні;
  • погодження маршрутів руху транспорту під час перевезення небезпечних вантажів;
  • реєстрація, перереєстрація та зняття з обліку транспортних засобів, що належать закладам охорони здоров’я або у зв’язку з втратою техпаспорту;
  • видача посвідчень водія замість втраченого чи викраденого;
  • державна реєстрація народження фізичної особи та її походження;
  • державна реєстрація смерті;
  • субсидія на оплату житлово-комунальних послуг;
  • оформлення пільг на придбання твердого та рідкого пічного палива і скрапленого газу;
  • оформлення тимчасової допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце їх проживання невідоме;
  • оформлення винагороди жінкам, яким присвоєно почесне звання “Мати-героїня”;
  • оформлення допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами тим, хто не застрахований у системі державного соціального страхування;
  • оформлення допомоги при народженні, усиновленні дитини, на дітей, над якими встановлено опіку та піклування, чи самотнім матерям;
  • реєстрація чи зняття місця проживання, видача довідки про реєстрацію;
  • оформлення дозволу на порушення об’єктів благоустрою.

Це є виключний перелік послуг, який надається під час режиму надзвичайної ситуації по всій території України ЦНАП-ми, а там де їх не утворено територіальними підрозділами центральних органів державної влади. Отже і звернення повинні стосуватися саме, щодо отримання цих послуг.

При безпосередньому звернення до установи, яка надає адміністративну послугу відповідно до даного переліку, особи повинні дотримуватися загальних правил поводження під час карантину, а саме:

  • використовувати засоби індивідуального захисту, зокрема респіратори або захисні маски, у тому числі виготовлені самостійно;
  • дотримуватися відстані не менше ніж 1,5 метра між відвідувачами, які очікують дозволу на вхід до приміщень;
  • дотримуватися відстані не менше ніж 1,5 метра між отримувачем адміністративної послуги та надавачем даної послуги.

Одночасно законом України «Про звернення громадян» передбачено можливість подачі письмового звернення.

При відсутності можливості особистого, усного звернення чудовою заміною є письмове звернення до державних організацій. Одночасно, письмове звернення має свої переваги тому, що підчас його складання заявник має можливість викласти всю інформацію яку вважає за потрібне для вирішення свого питання та отримати повну відповідь на порушене питання з можливістю повторного її перегляду та вивченню.   

Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку.

У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.

В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається, щодо отримання правової інформації, консультації, а от щодо отримання послуги, як то довідки  про розмір пенсії чи  подачі звернення щодо проведення державної реєстрації актів цивільного стану прийматимуть заяви з накладенням кваліфікованого електронного підпису через мережу Інтернет з використанням веб-порталу кожного державного органу окремо.

Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження.

Під час запровадження режиму надзвичайної ситуації та дії карантину в приміщеннях державних органів розміщенні скриньки для письмових звернень громадян, які перевіряються уповноваженими особами державного органу та які розглядаються в  межах норм чинного законодавства.

 

Нагадуємо, що правова допомога під час дії режиму надзвичайної ситуації надається  через електронну пошту: snovske@legalaid.cn.ua, mena.chernihiv@legalaid.cn.ua, або зателефонуйте на номер Бюро: (04654)2-13-48, необхідні документи можна залишити в  скриньці для кореспонденції, що знаходиться за адресою: м. Сновськ, вул.. Миру, 51А.

Правову консультацію можна також отримати: зателефонувавши на безкоштовний номер системи БПД 0 800-213-103; поставивши запитання в месенджер ФБ-сторінки: https://www.facebook.com/Centre.4.Legal.Aid/;  поставивши запитання на Інстаграм-сторінці системи БПД https://www.instagram.com/ualegalaid/?hl=uk; прочитавши правову інформацію на телеграм-каналі «Безоплатна правова допомога» https://t.me/ualegalaid та обговоривши її у нашому чаті – https://t.me/ualegalaidchat;

 

Інформація підготовлена

начальником Сновського бюро правової допомоги

Литвиненко І.