УКРАЇНА
СНОВСЬКА МІСЬКА РАДА
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
04 березня 2021 року м. Сновськ № 37
Про створення комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Сновської ТГ
Керуючись «Порядком здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов’язків районних державних адміністрацій, що припиняються» затвердженим Постановою КМУ від 16 грудня 2020 р. № 1321, Постановою КМУ від 17 червня 2015 року № 409 «Про затвердження Типового положення про регіональну та місцеву комісію з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій»,на виконання вимог ст.19 Кодексу Цивільного захисту України та статті 38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою своєчасного здійснення заходів захисту населення і території від впливу надзвичайних ситуацій та їх наслідків у межах Сновської територіальної громади :
- Затвердити склад комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій ( Додаток 1).
- Затвердити положення про комісію з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій ( Додаток 2).
- Контроль за виконанням розпорядження покласти на першого заступника міського голови Мирошниченко П.Л.
Секретар міської ради Н.САМОЙЛОВА
Додаток №1
До розпорядження
від 04.03.2021 № 37
СКЛАД
комісії Сновської територіальної громади з питань техногенно – екологічної
безпеки та надзвичайних ситуацій
Голова Комісії – голова Сновської міської ради Медведьов О.О.
Перший заступник голови Комісії – перший заступник голови Сновської міської ради Мірошниченко П.Л.
Заступник голови Комісії – начальник 8 ДПРЧ м.Сновськ 2ДПРЗ УДСНС України у Чернігівській області (за згодою) Силенко Р.М.
Заступник голови Комісії – заступник голови Сновської міської ради Силенок С.В.
Секретар Комісії – головний спеціаліст – інспектор з праці сектору з питань праці та надзвичайних ситуацій Сігута В.Б.
Члени Комісії:
– секретар Сновської міської ради Самойлова Н.В.
– головний спеціаліст відділу економічного розвитку та інвестицій
Сновської міської ради Близнюк Н.Ю.
– начальник фінансового відділу Сновської міської ради Савченко Л.Г.
– генеральний директор Сновської центральної лікарні Куценко М.В.
– головний лікар КНП «Сновський центр первинної медичної допомоги» Шарпан О.І.
-завідувач Сновського лабораторного відділу,Чернігівської міжрайонного відділу державної установи «Чернігівській обласний лабораторний центр» МОЗ України Кошель А.І. ( за згодою);
– начальник Сновського управління, ГУ Держпродспоживслужби у Чернігівській області Белашко В.П. (за згодою);
– старший майстер Сновської енергодільниці ВП Корюківський РЕМ АТ « Чернігівобленерго» Школік А.В. (за згодою);
– провідний інженер дільниці мережі доступу № 324/4 м. Городня
ПАТ «Укртелеком» Мартиненко В.Л.(за згодою);
– старший інженер Сновської дільниці Корюківського відділення Управління експлуатації ПАТ «Чернігівгаз» Міщенко В.С. (за згодою);
– т.в.о. начальника сектору поліцейської дільниці №1 м.Сновськ , РВП ГУНП у Чернігівській області Литвиненко Є.М.(за згодою);
– голова правління ПрАТ «Комунальник» Дуля А.М. (за згодою);
– начальник комунального підприємства «Житлово-експлуатаційна дільниця» Кошова Г.І. (за згодою) ;
– провідний інженер – гідротехнік першої категорії, Корюківської експлуатаційної дільниці, Деснянського басейного управління водних ресурсів Кириченко В.В. ( за згодою).
Перший заступник
голови комісії з питань
ТЕБ та НС П.МІРОШНИЧЕНКО
Додаток №2
до розпорядження
від 04.03.2021 № 37
ПОЛОЖЕННЯ
про комісію Сновської територіальної громади з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій
- Комісія Сновської ТГ з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (далі – Комісія) є постійно діючим органом, який утворюється Сновською міською радою для координації діяльності органу місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, пов’язаної із забезпеченням техногенно-екологічної безпеки, захисту населення і територій від наслідків надзвичайних ситуацій, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і реагування на них.
- Комісія у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, а також указами Президента України, постановами Верховної Ради України прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, рішеннями Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, цим Положенням.
- Основними завданнями Комісії є:
1) координація дій органів управління, сил та засобів територіальної громади, підсистеми єдиної системи цивільного захисту діяльності органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, пов’язаної із:
– функціонуванням районної підсистеми єдиної системи цивільного захисту;
– здійсненням оповіщення органів управління та сил цивільного захисту, а також населення про виникнення надзвичайної ситуації та інформування його про дії в умовах такої ситуації;
– залученням сил цивільного захисту до проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, надання гуманітарної допомоги;
– забезпеченням реалізації вимог техногенної та пожежної безпеки;
– навчанням населення діям у надзвичайній ситуації;
– визначенням меж зони надзвичайної ситуації;
– здійсненням постійного прогнозування зони можливого поширення надзвичайної ситуації та масштабів можливих наслідків;
– організацією робіт із локалізації і ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, залучення для цього необхідних сил і засобів;
– організацією та здійсненням:
заходів щодо життєзабезпечення населення, що постраждало внаслідок виникнення надзвичайної ситуації;
заходів з евакуації (у разі потреби);
радіаційного,хімічного,біологічного, інженерного та медичного захисту населення і територій від наслідків надзвичайної ситуації;
– вжиттям заходів до забезпечення готовності районної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту до дій в умовах надзвичайної ситуації та в особливий період;
– здійсненням безперервного контролю за розвитком надзвичайної ситуації та обстановкою на аварійних об’єктах і прилеглих до них територіях;
– інформуванням органів управління цивільного захисту та населення про розвиток надзвичайної ситуації та заходи, що здійснюються;
– забезпеченням:
живучості об’єктів національної економіки та державного управління під час реагування на надзвичайну ситуацію;
стабільного функціонування об’єктів паливно-енергетичного комплексу під час виникнення надзвичайної ситуації, злагодженої роботи підприємств, установ та організацій для забезпечення сталої і безперебійної роботи об’єктів єдиної газотранспортної та об’єднаної енергетичної систем України;
безпеки та сталої роботи транспортної інфраструктури, послуг поштового зв’язку та всіх видів електричного зв’язку;
санітарного та епідемічного благополуччя населення;
– організацією та керівництвом за проведенням робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій місцевого рівня;
– встановленням кількісних та якісних показників виведення з ладу транспортних засобів, промислових, громадських і житлових будинків та споруд, комунальних і енергетичних мереж, засобів зв’язку, магістральних газо-, водо-, або інших трубопроводів, залізничних вузлів, мостів, шляхопроводів тощо;
2) визначення шляхів та способів вирішення проблемних питань, що виникають під час:
– функціонування районної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту та її ланок;
– здійснення заходів:
щодо соціального захисту населення, що постраждало внаслідок виникнення надзвичайної ситуації;
щодо медичного та біологічного захисту населення у разі виникнення надзвичайної ситуації;
– порушення умов належного функціонування об’єктів інфраструктури та безпеки життєдіяльності населення, зокрема у сферах національної безпеки і оборони, енергетики, фінансів, соціального захисту, охорони здоров’я та навколишнього природного середовища;
3) підвищення ефективності діяльності органу місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій під час реагування на надзвичайну ситуацію.
- Комісія відповідно до покладених на неї завдань:
1) у режимі повсякденної діяльності:
– здійснює заходи у сфері цивільного захисту та техногенно – екологічної безпеки;
– здійснює заходи щодо забезпечення захисту населення, сталого функціонування господарських об’єктів, зменшення можливих матеріальних втрат та збереження національної культурної спадщини у разі виникнення надзвичайної ситуації;
– бере участь у розгляді питань щодо утворення або припинення діяльності підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, що використовують небезпечні технології (хімічні, радіаційні тощо);
– сприяє проведенню гідрометеорологічних спостережень і прогнозів, розвитку державної системи моніторингу навколишнього природного середовища, системи цивільного захисту, форм контролю за функціонуванням потенційно небезпечних об’єктів;
– координує здійснення заходів щодо профілактики та локалізації інфекційних захворювань, а також запобігання виникненню випадків масових харчових отруєнь населення.
Комісія, крім перелічених у цьому пункті функцій, погоджує перелік потенційно небезпечних об’єктів та перелік споживачів, на яких поширюється обмеження постачання питної води та електропостачання до рівня екологічної броні, затверджує результати класифікації об’єктів і адміністративно-територіальних одиниць стосовно рівня хімічної небезпеки, здійснює методичне керівництво та контроль за роботою об’єктових комісій;
2) у режимі підвищеної готовності:
– здійснює заходи щодо активізації роботи з проведення спостереження та контролю за станом навколишнього природного середовища, перебігом епідемій і спалахами інфекційних захворювань, масовими харчовими отруєннями населення, обстановкою на потенційно небезпечних об’єктах і прилеглих до них територіях, прогнозування можливості виникнення надзвичайної ситуації та її масштабів;
– організовує розроблення плану комплексних заходів щодо захисту населення і територій у разі виникнення надзвичайної ситуації, забезпечення сталого функціонування господарських об’єктів;
– забезпечує координацію заходів щодо запобігання виникненню надзвичайної ситуації місцевого рівня;
– готує пропозиції щодо визначення джерел і порядку фінансування заходів реагування на надзвичайну ситуацію;
– координує заходи зі створення резерву засобів індивідуального захисту та матеріальних резервів для запобігання виникненню надзвичайної ситуації та ліквідації її наслідків, визначає обсяги і порядок використання таких резервів;
– забезпечує стабільне виробництво, передачу, постачання і використання енергоносіїв під час виникнення надзвичайної ситуації підприємствами, установами та організаціями паливно-енергетичного комплексу;
3) у режимі надзвичайної ситуації:
– забезпечує координацію, організацію робіт та взаємодію органів управління, сил та засобів територіальної громади, підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту, а також громадських організацій щодо надання допомоги населенню, що постраждало внаслідок виникнення надзвичайної ситуації;
– організовує роботу з локалізації або ліквідації надзвичайної ситуації місцевого рівня;
– залучає до виконання робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації необхідні рятувальні, транспортні, будівельні, медичні та інші формування з використанням наявних матеріально-технічних, продовольчих та інших ресурсів і запасів;
– вживає заходів, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт у небезпечних районах;
– забезпечує здійснення заходів щодо соціального захисту населення, що постраждало внаслідок виникнення надзвичайної ситуації;
– встановлює межі зони, на якій виникла надзвичайна ситуація, та організовує визначення розміру шкоди, заподіяної суб’єктам господарювання і населенню внаслідок виникнення надзвичайної ситуації місцевого рівня;
– організовує здійснення постійного контролю за станом навколишнього природного середовища на території, що зазнала впливу надзвичайної ситуації, обстановкою на аварійних об’єктах і прилеглих до них територіях;
– забезпечує своєчасне подання до департаменту з питань цивільного захисту та оборонної роботи зазначених матеріалів;
– вивчає обставини, що склалися, та подає до департаменту з питань цивільного захисту та оборонної роботи обласної державної адміністрації інформацію про вжиті заходи, причини виникнення та результати ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, а також пропозиції щодо подальших дій із запобігання її розвитку;
4) у режимі надзвичайного стану:
– забезпечує координацію, організацію робіт та взаємодію органів управління та сил районної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту з урахуванням особливостей, що визначаються згідно з вимогами законів України «Про правовий режим воєнного стану», «Про правовий режим надзвичайного стану», а також інших нормативно-правових актів;
– здійснює заходи, необхідні для відвернення загрози та забезпечення безпеки і здоров’я громадян, забезпечення функціонування органів державної влади та органів місцевого самоврядування;
5) проводить моніторинг стану виконання органами місцевого самоврядування покладених на них завдань;
- Комісія має право:
– залучати у разі потреби в установленому законодавством порядку до ліквідації наслідків надзвичайної ситуації місцевого рівня сили і засоби територіальної громади, підсистеми єдиної системи цивільного захисту, або відповідної ланки такої підсистеми;
– заслуховувати інформацію керівників органу місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, розташованих на території відповідної адміністративно – територіальної одиниці, з питань, що належать до їх компетенції, і давати їм відповідні доручення;
– одержувати від підприємств, установ та організацій, розташованих на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, матеріали і документи, необхідні для вирішення питань, що належать до її компетенції;
– залучати до участі у своїй роботі представників місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, розташованих на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці (за погодженням з їх керівниками);
– розглядати матеріали розслідувань про причини і наслідки виникнення надзвичайної ситуації та вносити пропозиції щодо притягнення до адміністративної або кримінальної відповідальності посадових осіб, винних у її виникненні.
- Комісію очолює голова, який має трьох заступників, у тому числі одного першого.
Головою Комісії є Сновський міський голова.
Роботою Комісії керує її голова, а за відсутності голови – за його дорученням перший заступник та за відсутності першого заступника – заступник голови.
Засідання Комісії веде голова, за його відсутності – перший заступник голови, а за відсутності першого заступника – заступник голови.
Посадовий склад комісії затверджується розпорядженням голови Сновської міської ради, або особою яка тимчасово його заміщує. Персональний список визначається головою Комісії на основі пропозицій структурних підрозділів місцевих органів виконавчої влади та органу місцевого самоврядування. Персональний склад комісії затверджується головою комісії, або особою яка тимчасово його заміщує.
Голова Комісії організовує її роботу за допомогою секретаріату.
- Голова Комісії має право:
– залучати до роботи із запобігання виникненню надзвичайної ситуації або ліквідації її наслідків будь-які транспортні, рятувальні, відбудовні, медичні та інші сили і засоби відповідно до законодавства;
– приймати в межах повноважень комісії рішення щодо реагування на надзвичайну ситуацію;
– вносити пропозиції в межах законодавства щодо заохочення осіб, які зробили вагомий внесок у запобігання виникненню надзвичайної ситуації, ліквідацію її наслідків;
– делегувати на період ліквідації наслідків надзвичайної ситуації свої повноваження заступникам голови комісії;
– визначати функціональні обов’язки членів комісії (за напрямом роботи у складі комісії).
- Робочим органом Комісії (секретаріатом), що забезпечує підготовку, скликання та проведення засідань, а також контроль за виконанням її рішень є відповідальна особа з питань цивільного захисту.
- Комісія проводить засідання в разі потреби, але не менше одного разу на три місяці згідно з планом роботи комісії, який затверджується її головою. У разі загрози або виникнення надзвичайної ситуації, яка потребує вжиття невідкладних заходів, засідання комісії проводиться невідкладно.
Рішення комісії приймаються колегіально, більш як двома третинами складу комісії. Член комісії, який не підтримує пропозиції та рекомендації, прийняті комісією, може викласти у письмовій формі свою окрему думку, що додається до протоколу засідання.
Рішення комісії оформляється протоколом, який підписується головою та відповідальним секретарем комісії.
- Рішення комісії, прийняті у межах її повноважень, є обов’язковими для виконання органом місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, розташованими на території територіальної громади.
- За членами Комісії на час виконання завдань зберігається заробітна плата за основним місцем роботи.
- Організація побутового забезпечення членів Комісії, а також забезпечення їх спеціальним одягом, засобами індивідуального захисту під час роботи в зоні надзвичайної ситуації покладається на територіальну громаду.
- Місцева комісія має бланк із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
Перший заступник голови комісії з питань ТЕБ та НС П.МІРОШНИЧЕНКО