Головне управління ДПС у Чернігівській області інформує про набрання чинності наказом Міністерства фінансів України від 25.09.2025 № 494 «Про затвердження Змін до Порядку формування та ведення Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 08.10.2025 за № 1460/44866 (далі – наказ № 494).
Цим наказом внесено зміни до Порядку формування та ведення Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.10.2014 № 1089, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 19.11.2014 за № 1471/26248 (далі – Порядок). Основні з них:
- У тексті Порядку та його додатках відповідно виключено посилання на категорії фізичних осіб, визначених у підпунктах «а» та «в» підпункту 165.1.54 пункту 165.1 статті 165 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), та залишено посилання на підпункт 165.1.54 пункту 165.1 статті 165 Кодексу.
Отже, фізичною особою – благодійником у Заяві про включення/внесення змін до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації за формою № 1-РВ (форма F1308304) не вказуються категорії фізичних осіб, визначених підпунктом 165.1.54 пункту 165.1 статті 165 Кодексу, на користь яких надається благодійна допомога.
- Порядок доповнено новими положеннями, відповідно до яких фізична особа – благодійник, яка включена до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації (далі – Реєстр), може отримувати про себе дані з Реєстру в електронній формі у вигляді витягу на надісланий нею запит про отримання витягу (далі – запит).
Пунктами 2.2 та 2.5 розділу II Порядку зі змінами, внесеними наказом № 494, передбачено, що фізична особа – благодійник має право в електронній формі через Електронний кабінет або за допомогою електронних комунікацій надіслати до ДПС запит (форма F1320601).
ДПС не пізніше наступного робочого дня після надходження запиту надсилає фізичній особі – благодійнику витяг, що містить відомості, визначені згідно з пунктом 1.3 розділу І Порядку.
Витяг також формується та надсилається фізичній особі – благодійнику у випадках: включення фізичної особи – благодійника до Реєстру / внесення до Реєстру змін щодо волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО і виключення волонтера АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО з Реєстру.
Витяг формується засобами Інформаційно-комунікаційної системи ДПС і надсилається фізичній особі – благодійнику автоматично за допомогою електронних комунікацій в електронній формі та розміщується в Електронному кабінеті. У витягу зазначається актуальна на дату та час його формування інформація про фізичну особу – благодійника. Витяг є дійсним до внесення відповідних змін до Реєстру.
- Термін «електронний підпис» приведено у відповідність до положень постанови Кабінету Міністрів України від 8 квітня 2025 року №404 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 14 березня 2012 р. № 236 і від 17 січня 2018 р. № 55» та змінено на «кваліфікований електронний підпис або удосконалений електронний підпис».
Пресслужба Головного управління ДПС у Чернігівській області
