Наразі діють жорсткі обмеження електропостачання. Графіків погодинних відключень (ГПВ), які постійно змінюються та коригуються, виявилося недостатньо для забезпечення електрикою навіть тієї частини споживачів, яка згідно з цим графіком мала бути заживлена.
Для недопущення знеструмлення всіх 100 % абонентів області та надання можливості функціонування енергосистеми надалі Товариство вимушене виконувати додаткові аварійні відключення, а це означає, що час перебування зі світлом скоротиться абсолютно у всіх абонентів. Так, разом з усіма іншими лініями до відключень залучено навіть ті, від яких живляться об’єкти критичної інфраструктури. При цьому тривалість і обсяги відключень електроенергії можуть бути скориговані протягом дня в залежності від обсягів обмежень.
Заздалегідь такі відключення передбачити неможливо, тому неможливо і попередити про них.
Ситуація в енергосистемі залишається критичною. Пошкодження, спричинені обстрілами ворога, дуже значні. Із ладу виведений далеко не один об’єкт електропостачання в Чернігівській області. Швидко провести відновлення в сучасних умовах неможливо, адже проти нас грають одразу кілька факторів – це і складна безпекова ситуація (загроза повторних обстрілів), через яку енергетики не завжди можуть одразу розпочати відновлювальні роботи, і складність робіт, проведення яких потребує чималої кількості додаткових матеріалів та обладнання, яке замінить пошкоджене або знищене, і залучення значної кількості персоналу.
Енергетики працюють цілодобово щоб відновити роботу пошкоджених обстрілами об’єктів електропостачання.
Одночасно повідомляємо, що чимало фейкових ресурсів зараз пропонують свої системи оповіщення про відключення електропостачання. Дуже просимо не звертати на них уваги, не завантажувати додаткових додатків і не долучатися до сумнівних груп. Офіційна інформація про відключення є лише на ресурсах оператора системи розподілу, а в Чернігівській області та в місті Славутичі Київської області це АТ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО».
На виконання вимог постанови НКРЕКП від 26.03.2022 № 349 «Щодо захисту інформації, яка в умовах воєнного стану може бути віднесена до інформації з обмеженим доступом, у тому числі щодо об’єктів критичної інфраструктури» (зі змінами) на офіційному вебсайті Товариства за посиланням: https://chernihivoblenergo.com.ua/blackouts розміщується інформація для
споживачів про дату та час перерв в електропостачанні із зазначенням назв населених пунктів, вулиць, будинків, корпусів тощо та назв перерв (планова, аварійна, застосування графіків обмеження споживачів). Споживач має змогу дізнатись про час початку та прогнозований час закінчення перерви в електропостачанні після введення в вебформу свого EIC-коду.
Інформація в формі запиту споживача по особовому рахунку або EIC-коду синхронизується на сторінці https://chernihivoblenergo.com.ua/blackouts в режимі онлайн. Файли графіків і груп обмеження на сторінці https://chernihivoblenergo.com.ua/blackouts оновлюються протягом 30 хвилин після формування цих файлів.
Прийом телефонних звернень здійснюється кол-центром Товариства цілодобово за багатоканальними номерами 0-800-210-310 (дзвінки на даний номер з мобільних та стаціонарних телефонів в межах України безкоштовні) та (0462) 772-901 (додатковий, дзвінки на даний номер тарифікуються згідно з діючими тарифами операторів телефонного зв’язку). Для зручності з’єднання з операторами кол-центру для телефонних апаратів з підтримкою тонового набору номерів передбачено ГМС. ГМС передбачає окрему чергу для з’єднання з операторами кол-центру для повідомлення про аварійну ситуацію (у голосовому меню необхідно натиснути кнопку «1»).
Крім того, ГМС кол-центру передбачає можливість без участі оператора перевірити за номером особового рахунку причину зареєстрованої перерви в електропостачанні та термін відновлення, а у випадку відсутності зареєстрованої перерви – подати відповідну заявку.
В той же час, станом на сьогоднішній день Товариством тестується використання віртуального оператора «Лана», який передбачає опцію реєстрації заявки про відсутність напруги.
Звернення також можуть надходити на електронну пошту call-center@energy.cn.ua та через форму зворотного зв’язку, що розташована на офіційному вебсайті Товариства за посиланням https://chernihivoblenergo.com.ua/feedback new (або кнопка «Онлайн-звернення» на головній сторінці), та надає можливість звернутися до Товариства без здійснення телефонного дзвінка (обирається підрозділ Товариства, тема питання, вносяться контактні дані користувача і саме питання/звернення).
Зазначаємо, що наразі енергосистема переживає непрості часи, проте енергетики Чернігівщини роблять усе можливе для того, щоб якомога швидше налагодити її стабільну роботу, тож ми дуже просимо усіх споживачів із розумінням поставитись до ситуації, що склалась!
Директор технічний Олександр МАРЧУК