УКРАЇНА
СНОВСЬКА МІСЬКА РАДА
СНОВСЬКОГО РАЙОНУ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Сорок перша сесія сьомого скликання
РІШЕННЯ
27 листопада 2019 року м. Сновськ № 6-41/VII
Про затвердження «Програми антикорупційних заходів у Сновській міській раді»
На виконання Закону України «Про запобігання корупції»; керуючись п. 22 ч.1 ст.26, ч.1 ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»; за рекомендаціями постійної комісій міської ради з питань прав людини, законності, депутатської діяльності та етикиміська рада вирішила:
- Затвердити «Програму антикорупційних заходів у Сновській міській раді» (додається).
- Контроль за виконанням цього рішення покласти на начальника юридичного відділу міської ради Уманського В.В. та на постійну комісію міської ради з питань прав людини, законності, депутатської діяльності та етики (голова комісії Скідан С.С).
Міський голова О.МЕДВЕДЬОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Сновської міської ради
(41 сесія 7 скликання)
від 27 листопада 2019 р. № 6-41/VІІ
ПРОГРАМА
АНТИКОРУПЦІЙНИХ ЗАХОДІВ В СНОВСЬКІЙ МІСЬКІЙ РАДІ
ПРЕАМБУЛА
Цією Програмою антикорупційних заходів (далі – Програма) Сновська міська рада (далі – рада), проголошує що у своїй діяльності, а також у діяльності її депутатів, посадових, службових осіб та працівників (далі – Суб’єкти), включаючи відносини між собою та з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, буде керуватися загальновизнаними принципами доброчесності і вживати усіх законних заходів для запобігання, виявлення і протидії корупції та пов’язаними з нею діяннями (практиками).
Програма – це комплекс узгоджених правил, стандартів, процедур та взаємопов’язаних завдань і заходів, що здійснюються з використанням коштів міської ради, та спрямованих на запобігання, виявлення та протидію корупції, а також додержання вимог, обмежень та заборон, передбачених антикорупційним законодавством України, у діяльності міської ради.
Метою Програми є створення належних умов і сприяння реалізації державної антикорупційної політики у діяльності міської ради за підтримки й участі громадянського суспільства, забезпечення концентрації фінансових, матеріально-технічних, людських та інших ресурсів, а також координації діяльності органів влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій для створення ефективної системи запобігання та протидії корупції у діяльності міської ради.
- ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
- Ця Програма ґрунтується на нормах Конвенції ООН проти корупції, Конституції України, Законів України «Про запобігання корупції», «Про місцеве самоврядування в Україні» та інших законодавчих актів.
- У цій Програмі терміни вживаються в значеннях, передбачених Законом України «Про запобігання корупції».
- Дія цієї Програми поширюється на Суб’єктів та її положення повинні виконуватись третіми особами, які вступають у відносини з міською радою.
- Програма є вищим антикорупційним документом ради та затверджується рішенням ради.
- Для реалізації Програми, забезпечення належного застосування антикорупційних заходів та їх контролю в міській раді утворюється Уповноважений підрозділ (призначається уповноважена особа) з питань запобігання та виявлення корупції (далі – Уповноважений).
- Текст Програми ради перебуває на веб-сайті ради.
- ЗАГАЛЬНІ ЗАСАДИ ПОЛІТИКИ ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЇ КОРУПЦІЇ У СФЕРІ ПРЕДСТАВНИЦТВА ІНТЕРЕСІВ МІСЬКОЇ РАДИ
- Відповідно до статті 140 Конституції України, статті 10 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” міська рада є органом місцевого самоврядування, що представляє інтереси об’єднаної територіальної громади у межах повноважень, визначених Конституцією України та іншими законами.
- Згідно з положеннями частини 3 статті 24 Закону рада та її посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України.
- Антикорупційна політика міської ради спрямована на вжиття превентивних антикорупційних заходів для недопущення вчинення Суб’єктами корупційних правопорушень або правопорушень пов’язаних з корупцією, заохочення чесності, відповідальності й належного управління комунальним та державним майном й справами в інтересах територіальної громади, формування нетерпимості до будь-яких проявів корупції та ґрунтується на принципах верховенства права, законності, прозорості, доступності, системності, об’єктивності, пріоритетності запобіжних заходів, невідворотності відповідальності за вчинення корупційних правопорушень, участі громадськості у заходах щодо запобігання і протидії корупції.
- Завданням Програми є створення в міській раді ефективної системи запобігання корупції у всіх сферах її діяльності, впровадження і належне функціонування механізмів прозорості, доброчесності, зниження корупційних ризиків у діяльності ради, виявлення та врегулювання конфліктів інтересів, заохочення та забезпечення у Суб’єктів антикорупційної правосвідомості та доброчесності.
III. ОСНОВНІ ЗАХОДИ З РЕАЛІЗАЦІЇ ЗАВДАНЬ ПРОГРАМИ
- Для виконання поставлених завдань щодо впровадження належних антикорупційних заходів, міська рада на постійній основі здійснює:
- оцінку корупційних ризиків в діяльності ради;
- виявлення та врегулювання конфлікту інтересів;
- врегулювання поводження з подарунками та проявами гостинності;
- забезпечення етичної поведінки;
- проведення антикорупційних навчань та інформаційно-роз’яснювальної роботи;
- врегулювання та забезпечення діяльності Уповноваженого підрозділу (особи) з питань запобігання корупції;
- забезпечення отримання та обробки повідомлень про корупцію та захисту викривачів;
- забезпечення відкритості, прозорості діяльності та оприлюднення публічної інформації.
- У випадку покладення на раду додаткових завдань та заходів антикорупційної направленості радою вищого рівня, антикорупційною стратегією, державною програмою з виконання антикорупційної стратегії чи іншими актами законодавства, такі завдання і заходи будуть виконуватись із внесенням відповідних змін та доповнень до цієї Програми.
- Всі заходи і завдання, передбачені цією Програмою, повинні передбачати осіб, відповідальних за виконання цих заходів, строки виконання, фінансові ресурси та індикатори виконання. Перелік таких заходів та завдань наводиться у Додатку 1 до Програми.
- Виконавцями завдань та заходів Програми можуть також бути підприємства, установи та організації незалежно від форми власності. У цих випадках відбір виконавців завдань і заходів Програми здійснюється із додержанням вимог законодавства про публічні закупівлі.
- ОЦІНКА КОРУПЦІЙНИХ РИЗИКІВ У ДІЯЛЬНОСТІ РАДИ
- Оцінка корупційних ризиків у діяльності ради (далі – Оцінка корупційних ризиків) є одним з етапів підготовки Програми чи внесення змін до неї та спрямована на виявлення найбільш вразливих до корупції процесів, які мають місце під час здійснення Суб’єктами своїх повноважень, а також причин і умов, що можуть сприяти вчиненню ними корупційного правопорушення чи правопорушення, пов’язаного з корупцією.
- Оцінка корупційних ризиків здійснюється постійно діючою Комісією, що утворюється рішенням ради (далі – Комісія), відповідно до комплексу правил і процедур, визначених Порядком оцінки корупційних ризиків у діяльності ради, який затверджується рішенням ради. В разі її не створення, дану функцію виконує Уповноважений підрозділ (особа) з питань запобігання та виявлення корупції (далі – Уповноважений).
- Оцінка корупційних ризиків в діяльності ради проводиться за необхідності але не рідше ніж один раз на рік. Для виявлення та усунення корупційних ризиків у діяльності ради, а також для проведення зовнішньої оцінки корупційних ризиків можуть залучатися підприємства, установи, організації та незалежні експерти у тому числі громадські.
- Керівництво Комісією з оцінки корупційних ризиків в діяльності ради покладається на Уповноваженого. За ініціативою керівника Комісії, до роботи Комісії без включення до її складу можуть залучатися за їх згодою депутати та працівники ради, а також незалежні експерти чи спеціалісти.
- Комісія організовує та забезпечує проведення постійного моніторингу діяльності ради на предмет виявлення нових корупційних ризиків і визначення рівня ідентифікованих та оцінених корупційних ризиків за результатами якого вносяться пропозиції щодо перегляду оцінки корупційних ризиків.
- ВИЯВЛЕННЯ ТА ВРЕГУЛЮВАННЯ КОНФЛІКТУ ІНТЕРЕСІВ
В ДІЯЛЬНОСТІ МІСЬКОЇ РАДИ
- Суб’єкти, представляючи об’єднану територіальну громаду, діють виключно в її інтересах.
- Суб’єктам, забороняється використовувати свої службові повноваження або своє становище та пов’язані з цим можливості в приватних інтересах.
- Виявлення та врегулювання конфлікту інтересів в раді здійснюється на підставі Положення про порядок виявлення та врегулювання конфлікту інтересів в діяльності ради, яке затверджується радою з урахуванням таких принципів:
- заборони прийняття рішень, вчинення діянь особою в умовах неврегульованого конфлікту інтересів;
- обов’язкового повідомлення про наявність у особи реального чи потенційного конфлікту інтересів;
- обов’язкового вжиття заходів щодо врегулювання конфлікту інтересів.
- Врегулювання конфлікту інтересів здійснюється шляхом зовнішнього чи самостійного врегулювання. Зовнішнє врегулювання конфлікту інтересів здійснюється за допомогою одного з таких заходів:
- усунення суб’єкта від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті;
- застосування зовнішнього контролю за виконанням суб’єктом відповідного завдання, вчиненням ним певних дій чи прийняття рішень;
- обмеження у доступі суб’єкта до певної інформації;
- перегляду обсягу функціональних обов’язків суб’єкта;
- переведення суб’єкта на іншу посаду;
- звільнення суб’єкта.
Щодо осіб, які є депутатами міської ради для врегулювання конфлікту інтересів під час виконання депутатських повноважень можуть застосовуватись заходи, передбачені підпунктами 1 та 2 цього пункту.
- Суб’єкти зобов’язані не вчиняти діянь та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів. У випадку наявності у Суб’єкта конфлікту інтересів такий Суб’єкт зобов’язаний вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.
- Суб’єкти можуть самостійно вжити заходів щодо врегулювання конфлікту інтересів шляхом позбавлення відповідного приватного інтересу з наданням підтверджуючих це документів Уповноваженому. Позбавлення приватного інтересу має виключати будь-яку можливість його приховування.
- Порядок застосування заходів врегулювання конфлікту інтересів та його особливості для Суб’єктів визначається Уповноваженим з урахуванням норм Положення про порядок виявлення та врегулювання конфлікту інтересів в діяльності ради.
- Рішення про зовнішнє врегулювання конфлікту інтересів у діяльності Уповноваженого приймається міським головою, а у разі його відсутності – заступником.
- ПОВОДЖЕННЯ З ПОДАРУНКАМИ ТА ПРОЯВИ ГОСТИННОСТІ
- Отримання подарунків та інших благ Суб’єктами чи їх близькими особами розглядаються як відносини з підвищеним ризиком корупції і не повинні викликати обґрунтованих сумнівів в об’єктивності, неупередженості та рівному ставленні до будь-яких осіб Суб’єктів при виконанні службових чи представницьких повноважень.
- Прийняте Суб’єктом рішення чи вчинене діяння на користь особи, від якої вона чи її близькі особи отримали подарунок, вважаються такими, що прийняті/вчинені в умовах конфлікту інтересів.
- Суб’єкти повинні виконувати покладені службові чи представницькі повноваження чесно та прозоро, а також зобов’язані додержуватись вимог чинного законодавства.
- Контроль за додержанням правил щодо поводження з подарунками та проявами гостинності покладається на Уповноваженого.
VII. ПРОВЕДЕННЯ АНТИКОРУПЦІЙНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ
- В міській раді з метою виявлення в чинних рішеннях та проектах рішень, положень, які самостійно чи у поєднанні з іншими нормами сприяють або можуть сприяти корупції (корупціогенних факторів), розроблення рекомендацій стосовно усунення причин та умов, що сприяють корупції, може проводитися антикорупційна експертиза.
- Антикорупційна експертиза може проводитись щодо проектів рішень ради у таких сферах:
- права та свободи осіб, що перебувають на території;
- повноваження органів місцевого самоврядування та осіб, уповноважених на виконання функцій місцевого самоврядування;
- надання адміністративних послуг на території міської ради;
- формування, розподілу та витрачання коштів бюджету міської ради;
- інших майнових, земельних, тарифних та фінансових питань, включаючи публічні закупівлі за кошти бюджету.
- Проведення громадської антикорупційної експертизи чинних рішень та проектів рішень ради покладається на ініціаторів такої експертизи.
- Результати антикорупційної експертизи, в тому числі громадської, підлягають обов’язковому розгляду радою.
- Рішення ради, включаючи чинні акти відповідних органів місцевого самоврядування та посадових осіб, що увійшли до об’єднаної територіальної громади, у випадку порушення ними вимог, обмежень чи заборони, передбачених Законом України «Про запобігання корупції» підлягають скасуванню радою або можуть бути визнані незаконними в судовому порядку.
VIII. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕТИЧНОЇ ПОВЕДІНКИ
- Діяльність міської ради та Суб’єктів здійснюється у відповідності до етичних принципів та стандартів з урахуванням яких відбувається врегулювання ситуацій етичного характеру, що виникають в процесі здійснення радою повноважень, покладених на неї Конституцією України, законами України.
- Етичні принципи та стандарти ради базуються на та таких нормах:
- керування під час своєї представницької чи службової діяльності загальнодержавними інтересами та інтересами об’єднаної територіальної громади та її мешканців;
- не використання наданих повноважень та пов’язаних з ними можливостей в особистих інтересах чи в корисливих цілях;
- додержання у своїй діяльності та поведінці загальновизнаних принципів порядності, честі і гідності;
- не розголошення і не використання в інший спосіб інформації з обмеженим доступом, що стала їм відома у зв’язку з виконанням своїх функціональних обов’язків, крім випадків, встановлених законом;
- утримання від образливих висловлювань, не використання у публічних виступах недостовірних або неперевірених відомостей стосовно органів державної влади, органів місцевого самоврядування, об’єднань громадян, підприємств, установ і організацій, їх керівників та інших посадових чи службових осіб, депутатських груп, фракцій, окремих депутатів;
- відмови від прийняття будь-яких благ та вигод, подарунків, винагород у будь-якій формі безпосередньо чи опосередковано за діяння, пов’язані зі здійсненням службових чи представницьких повноважень, крім випадків, встановлених законом.
- Рада запроваджує стимули за додержання правил етичної поведінки та встановлює відповідальність за їх порушення. Наслідками порушення етичних норм будь-яким Суб’єктом є застосування до нього заходів дисциплінарної та особистої відповідальності, а також інших заходів впливу.
- НАВЧАЛЬНІ ЗАХОДИ ТА ЗАХОДИ З ПОШИРЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ ЩОДО ПРОГРАМ АНТИКОРУПЦІЙНОГО СПРЯМУВАННЯ
- Навчання, включаючи підвищення кваліфікації, та інформаційно-роз’яснювальна робота антикорупційного спрямування в раді здійснюється з метою надання базових знань з питань антикорупційного законодавства, підвищення рівня виконання вимог Програми, формування антикорупційної культури, а також виховання нетерпимості до корупції.
- Організація навчальної та інформаційно-роз’яснювальної роботи антикорупційного спрямування в раді покладається на Уповноваженого. Відповідна робота проводиться на підставі заходів, передбачених у Додатку 1.
- Навчання та інформаційно-роз’яснювальна робота можуть передбачати як загальні заходи, так і окремі заходи для певної категорії осіб (депутати, керівники, члени конкурсних комісій тощо).
- Уповноважений забезпечує постійне надання роз’яснень, консультацій, методичної допомоги, розміщення законодавчих, нормативно-правових, розпорядчих актів, включаючи Програму, методичних та навчальних матеріалів на офіційному веб-сайті ради, інших інформаційних носіях (плакатах, буклетах, пам’ятках тощо).
- ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ УПОВНОВАЖЕНОГО ПІДРОЗДІЛУ (ОСОБИ) З ПИТАНЬ ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЇ
- Для розробки, планування й виконання антикорупційних заходів та запобігання й виявлення корупції в раді, утворюється та функціонує Уповноважений підрозділ (особа) з питань запобігання та виявлення корупції (далі – Уповноважений).
- Уповноважений є відповідальним за реалізацію цієї Програми. Правовий статус Уповноваженого визначається законодавством України та Положенням про уповноважений підрозділ (особу) з питань запобігання та виявлення корупції в раді, яке затверджується розпорядженням міського голови.
- Уповноважений підконтрольний та підзвітний міській раді. Поточне спрямування та координацію діяльності Уповноваженого здійснює міський голова, якщо інше не передбачено законом.
- До основних завдань Уповноваженого відносяться:
- контроль за дотриманням вимог антикорупційного законодавства, зокрема щодо:
- обмежень щодо використання службових повноважень чи свого становища;
- обмежень щодо одержання подарунків;
- запобігання одержанню неправомірної вигоди або подарунка та поводження з ними відповідно;
- обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності;
- обмежень щодо спільної роботи близьких осіб.
- вжиття заходів із запобігання, виявлення конфлікту інтересів та його врегулювання;
- організацію роботи та проведення навчання щодо дотримання антикорупційних вимог, правил етичної поведінки, розробку та контролю виконання кодексу і стандартів етичної поведінки;
- надання методичної, консультаційної допомоги та проведення роз’яснювальної роботи з питань дотримання вимог антикорупційного законодавства;
- інформування Суб’єктів про зобов’язання щодо передачі в управління іншій особі належних їм підприємств та корпоративних прав;
- перевірки факту подання суб’єктами декларування декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування;
- забезпечення умов для здійснення повідомлень про порушення вимог Закону «Про запобігання корупції» в раді а також захисту інформації про викривачів;
- розгляду в межах повноважень повідомлень щодо причетності Суб’єктів до вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень;
- ведення обліку Суб’єктів, притягнутих до кримінальної, адміністративної, дисциплінарної та цивільно-правової відповідальності за корупційні правопорушення та правопорушення, пов’язані з корупцією.
- Здійснення Уповноваженим своїх функцій в раді є незалежним. Втручання у діяльність Уповноваженого з боку Суб’єктів, а також інших осіб забороняється. Забороняється покладення на Уповноваженого обов’язків, що не належать або виходять за межі його повноважень, визначених законодавством, Програмою та Положенням про уповноважений підрозділ (особу) з питань запобігання та виявлення корупції в раді, чи обмежують виконання ним повноважень.
- ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОТРИМАННЯ ТА ОБРОБКИ ПОВІДОМЛЕНЬ ПРО КОРУПЦІЮ, ЗАХИСТ ВИКРИВАЧІВ
- З метою забезпечення умов для інформування ради про порушення Суб’єктами вимог Закону України «Про запобігання корупції», в міській раді створюється можливість прийому повідомлень про факти корупції, зокрема через поштову скриньку, телефонну лінію, офіційний веб-сайт, засоби електронного зв’язку.
- Організація та забезпечення функціонування в раді отримання повідомлень про корупцію покладається на Уповноваженого.
XII. ВІДКРИТІСТЬ, ПРОЗОРІСТЬ ТА ДОСТУП ДО ІНФОРМАЦІЇ
- Міська рада гарантує та забезпечує прозорість у своїй діяльності і запроваджує належні процедури підзвітності на основі таких принципів:
- максимальне використання відкритого формату даних інформації про роботу ради, включаючи інформацію про зміст проектів рішень ради з усіма додатками до них;
- впровадження електронного документообігу в своїй діяльності, що дасть можливість доступу до відкритих документів через системи обліку інформації та Інтернет, із забезпеченням фінансування впровадження зазначеної системи;
- забезпечення постійного розвитку центрів надання адміністративних послуг і розширення переліку послуг, які надаються через такі центри;
- забезпечення обліку та відкритого доступу до інформації про:
- комунальне майно;
- кадрове наповнення та кадровий добір;
- діяльність Суб’єктів за основними критеріями, що становлять суспільний інтерес;
- діяльність комунальних підприємств, утворених в ОТГ;
- виявлені конфлікти інтересів та заходи з їх врегулювання, включаючи передачу в управління належних Суб’єктам цінних паперів, підприємств та корпоративних прав;
- стан довкілля, економічних та бюджетно-фінансових показників;
- покладення обов’язку із забезпечення прозорості та відкритості в раді на окремий спеціалізований підрозділ;
- неприпустимості обмеження доступу до інформації про факти корупції, корупціогенних факторів та заходів реалізації антикорупційної політики.
- 2. Громадськість може здійснювати незалежний моніторинг діяльності ради на основі та користуючись принципами відкритості та прозорості в її роботі.
- Рада здійснює постійну комунікацію у сфері запобігання корупції та періодичний перегляд її заходів залежно від показників ефективності антикорупційних комунікаційних кампаній та результатів проведених соціологічних, аналітичних досліджень.
XІІІ. ПРОЦЕДУРИ ЩОДО ПЕРІОДИЧНОГО МОНІТОРИНГУ
ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
- Координація виконання Програми здійснюється міським головою, а у разі його відсутності – заступником.
- Моніторинг виконання Програми здійснюється Уповноваженим.
- Моніторинг включає в себе постійні нагляд та контроль за дотриманням Програми Суб’єктами та третіми особами, які вступають у відносини з радою.
- Нагляд і контроль за дотриманням Програми здійснюється Уповноваженим у наступних формах:
- отримання відомостей про стан виконання заходів Програми;
- розгляд і реагування на повідомлення про порушення вимог Програми, вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень;
- здійснення планових та позапланових перевірок виконання (реалізації) Програми;
- проведення експертизи організаційно-розпорядчих, юридичних, виробничих та фінансових документів, а також їх проектів.
- Для здійснення моніторингу Уповноважений має право отримувати у письмовій формі від Суб’єктів відповідну інформацію про результати реалізації відповідних заходів.
- Якщо під час здійснення нагляду або контролю за дотриманням Програми Уповноважений виявить ознаки порушення Програми або ознаки вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, він повідомляє про це міського голову для вжиття заходів реагування, у тому числі проведення внутрішнього розслідування.
- Для здійснення оцінки Уповноважений має право отримувати у письмовій формі від Суб’єктів необхідну інформацію про результати реалізації відповідних заходів.
- Оцінка проводиться за критеріями фактичного виконання заходів, своєчасності, повноти та впливу на очікувані результати. Додаткові критерії оцінки можуть визначатись Уповноваженим.
XІV. ПОРЯДОК ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ПРОГРАМИ
- Координацію діяльності, спрямованої на підтримку актуальності Програми, здійснює міський голова, а у разі його відсутності – його заступник.
- Перегляд Програми здійснюється шляхом внесення змін до неї або затвердження її у новій редакції.
- Ініціатором внесення змін до Програми може бути Уповноважений, Суб’єкти, громадські експерти, посадові особи НАЗК, а також суд шляхом винесення рішення.
- Пропозиції щодо внесення змін до Програми подаються Уповноваженому, який їх вивчає та систематизує. Щороку протягом першого кварталу (якщо є пропозиції щодо внесення змін) Уповноважений готує та надає міському голові узагальнений звіт пропозицій щодо внесення змін до Програми, які надійшли, разом зі своїми обґрунтованими рекомендаціями щодо їх врахування або відхилення.
- Міський голова, отримавши від Уповноваженого узагальнений звіт пропозицій щодо внесення змін до Програми, ініціює підготовку рішення ради щодо їх прийняття.
- У випадках, коли Уповноважений наполягає на терміновому внесенні певних змін до Програми, міський голова у найкоротший строк, але не пізніше 10 днів з моменту надходження таких пропозицій, ініціює підготовку рішення ради щодо їх прийняття.
- Зміни та доповнення до Програми набувають чинності і стають її невід’ємною частиною з дня їх затвердження рішенням ради, якщо у самому рішенні не вказаний інший строк.
Начальник юридичного відділу В.УМАНСЬКИЙ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Сновської міської ради
(41 сесія 7 скликання)
від 27 листопада 2019 р. № 6-41/VІІ
Перелік антикорупційних завдань та заходів міської ради
І. Забезпечення прозорості та відкритості діяльності органів місцевого самоврядування
Завдання програми | Найменування заходу | Строк виконання | Відповідальні |
Забезпечення
прозорості та відкритості діяльності органів влади об’єднаної територіальної громади
|
Забезпечення функціонування, ведення та своєчасного оновлення інформації сайту міської ради | Протягом року | Начальник відділу організаційно-кадрової та інформаційної роботи |
Забезпечення доступу громадськості до проектів, нормативно-правових актів шляхом їх розміщення на офіційному сайті міської ради | |||
Опублікування інформації про діяльність міської ради в друкованих засобах масової інформації, в інформаційних системах та на офіційних веб-сторінках в мережі Інтернет, на інформаційних стендах, іншими способами, що не заборонені законодавством України |
ІІ. Запобігання корупції
Протидія корупції в діяльності органів влади, посадових та службових осіб місцевого самоврядування та депутатського корпусу міської ради | Забезпечення якісного добору і розстановку кадрів на засадах неупередженого конкурсного відбору
|
Протягом року | Міський голова
|
Проведення навчання щодо вимог Закону України «Про запобігання корупції» в частині подання декларацій особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування | Протягом 1
кварталу поточного року |
Начальник юридичного відділу | |
Проведення навчання з державними службовцями та посадовими особами щодо вимог антикорупційного законодавства та норм Загальних правил етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування | Протягом року
|
Начальник юридичного відділу
|
|
Довести інформацію щодо необхідності виконання положень Закону України «Про запобігання корупції» депутатам ради в частині подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, шляхом:
– інформування на пленарному засіданні сесії міської ради – висвітлення інформації на офіційному веб-сайті міської ради |
Протягом 1
кварталу поточного року |
Секретар міської
ради
|
|
Забезпечити контроль за поданням декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік посадовими та службовими особами міської ради | Протягом 1
кварталу поточного року |
Начальник юридичного відділу | |
Згідно з вимогами ст.9 Закону України «Про запобігання корупції» забезпечувати подання особами, які претендують на зайняття вакантних посад, інформації щодо працюючих в міській раді близьких осіб | Протягом року
|
Начальник юридичного відділу | |
Здійснювати попередження осіб, які претендують на зайняття посад посадових осіб місцевого самоврядування, про спеціальні обмеження щодо прийняття на службу в органи місцевого самоврядування, встановлені Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування» та положеннями антикорупційного законодавства | У разі необхідності
|
Начальник юридичного відділу | |
Проводити перевірку фактів подання:
– щорічних декларацій суб’єктами декларування; – декларацій суб’єктами декларування, які припиняють діяльність; – суб’єктами декларування, які є особами, що претендують на зайняття відповідних посад
|
Згідно п.4
Порядку перевірки факту подання суб’єктам и декларування декларацій відповідно до Закону України “Про запобігання корупції” та повідомлення Національного агентства з питань запобігання корупції про випадки неподання чи несвоєчасного подання таких декларацій, затвердженого Рішенням НАЗК 06.09.2016 № 19 |
Начальник юридичного відділу | |
Повідомляти працівників, які звільняються з посади, про необхідність подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями | У разі необхідності | Начальник юридичного відділу
|
|
Вживати заходів щодо виявлення конфлікту інтересів та сприяти його усуненню, контролювати дотримання вимог законодавства щодо врегулювання конфлікту інтересів та забезпечувати невідкладне повідомлення керівника про наявність конфлікту інтересів у разі його виникнення | Протягом року
|
Начальник юридичного відділу
|
|
Виявляти сприятливі для вчинення корупційних правопорушень ризики в діяльності посадових і службових осіб апарату міської ради та її виконавчих органів, вносити пропозиції керівнику щодо усунення таких ризиків | Протягом року
|
Начальник юридичного відділу | |
В межах повноважень розглядати повідомлення щодо причетності працівників міської ради та її комунальних закладів до вчинення корупційних правопорушень | У разі необхідності
|
Керівництво
Міської ради
|
|
Здійснювати моніторинг змін, що відбуваються у антикорупційному законодавстві, та, у разі необхідності, проводити навчання серед службових та посадових осіб | Протягом року
|
Юридичний відділ | |
Забезпечення прозорості здійснення тендерних процедур та розміщення на офіційному веб-сайті інформації, передбаченої нормативними актами з питань здійснення державних закупівель | Протягом року
|
Голова тендерного комітету | |
Проводити роз’яснювальну роботу серед працівників з питань дотримання
положень Закону України «Про запобігання корупції”, «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реалізації державної антикорупційної політики» |
Протягом року | Уповноважений підрозділ (особа) з питань запобігання та виявлення корупції | |
Забезпечувати негайне реагування на повідомлення підлеглих про наявність конфлікту інтересів шляхом доручення виконання відповідного завдання іншій посадовій особі, особистого виконання завдання чи в інший спосіб, передбачений законодавством | Протягом року | Міський голова
|
|
Аналізувати скарги та звернення громадян, в яких вбачається порушення посадовими особами міської ради існуючого антикорупційного законодавства, інформувати міського голову з внесенням відповідних пропозицій.
|
Щоквартально
|
Уповноважений підрозділ (особа) з питань запобігання та виявлення корупції | |
Інформувати громадськість про осіб, притягнутих до відповідальності за вчинення корупційних правопорушень на офіційному сайті міської ради
|
Протягом року | Уповноважений підрозділ (особа) з питань запобігання та виявлення корупції | |
Забезпечення виконання вимог Закону України «Про запобігання корупції» | Постійно | Міський голова, апарат міської ради | |
Організація короткотермінових семінарів та інших форм навчання з питань запобігання і протидії корупції для різних категорій осіб, уповноважених на виконання функцій місцевого самоврядування в раді об’єднаної територіальної громади | Юридичний відділ | ||
Забезпечення
формування негативного ставлення до корупції, викорінення випадків корупційних явищ |
Забезпечення проведення інформаційної роботи,спрямованої на формування у населення несприйняття корупції як способу розв’язання проблеми. | Протягом року | Апарат міської ради |
Забезпечення підвищення рівня знань осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, про Бюджетні процеси | Забезпечення проведення інформаційної роботи, спрямованої на підвищення рівня знань осіб, уповноважених на виконання функцій місцевого самоврядування, про Бюджетні процеси та прозорість бюджету; Державні закупівлі; використання E-Data та Prozorro. | Протягом року | Апарат міської ради |
Начальник юридичного відділу В.УМАНСЬКИЙ
Leave a Reply